Missie

De missie van de vereniging is om de beste beleggingsmethodiek te promoten in Nederland en de beleggingsmethodiek te bewaken. De vereniging realiseert deze missie door:

• Educatie omtrent de werking van financiële markten en indexbeleggen in het bijzonder;
  • Beleggingsondernemingen die indexbeleggen gebruiken te promoten.

Waarom is de vereniging opgericht?

Indexbeleggen in sterk in opkomst en laat van alle beleggingsmethodieken de allersterkste groei zien. Deze groei is het gevolg van het feit dat steeds meer (professionele) belegger tot de conclusie komen dat indexbeleggen de allerbeste rendementskans biedt. In Nederland constateren we dat indexbeleggen voor particuliere beleggers nog in de kinderschoenen staat. Helaas constateert de vereniging ook dat het begrip indexbeleggen commercieel wordt uitgebuit en dat er in de praktijk een ander soort beleggingsbeleid wordt gehanteerd dan wat indexbeleggen voorstaat.

Door beleggers voor te lichten hoe financiële markten werken en wat karakteristieken aan het succes ter grondslag liggen, kunnen beleggers een veel betere keuze maken tussen de verschillende aanbieders.